Základné piliere, ktoré z vás urobia úspešného podnikateľa
Nie je to len o vás
Začatie vašej firmy je osobnou voľbou a môže byť viazané na výber toho, aký život chcete žiť, ale v skutočnosti to nie je všetko o vás, produkte alebo službe, ktorú poskytujete, alebo príležitosti, ktorú poznáte. Ide o hodnotu, ktorú vytvoríte .
Hodnotu toho, čo ponúkate, určujú tí, ktorým to ponúkate.
Jednoducho povedané, vždy slúžite tomu, ako vás vaši zákazníci vidia a čo im ponúkate. Premýšľajte o tom, ako môžete svojmu zákazníkovi ponúknuť čo najväčšiu hodnotu podľa jeho podmienok. Ako najlepšie slúžite druhým? Takto môžete slúžiť aj sebe.
Zamerajte sa na uspokojovanie potrieb
Henry Ford nikdy v skutočnosti nepovedal slávnu frázu: ,,Keby som sa spýtal ľudí, čo by chceli, povedali by rýchlejšie kone.“ Ale táto fráza zachytáva to, čo neskôr Steve Jobs pravdepodobne zamýšľal, keď povedal: ,,Ľudia nevedia čo chcú, kým im to neukážete. „Je to preto, že ľudia môžu poznať hodnotu, ktorú môžu vymaniť z vecí, ale nemusia nevyhnutne vedieť, ako uspokojiť želania , ktoré majú.
Vašou úlohou podnikateľa je určiť, kto sú tí, ktorí sú nespokojní, a pomôcť ľuďom uspokojiť ich potreby. To je v skratke definícia hodnoty. Môžete to urobiť buď tým, že ponúknete niečo nové, alebo ponúknete niečo staré novým spôsobom.
Vnímanie hodnoty je najdôležitejšie
Pre úspešných podnikateľov by malo byť postavenie relatívnych konkurentov sekundárnym záujmom. Najprv je potrebné poskytnúť určitý zákaznícky segment, či už je alebo nie je obsluhovaný inými používateľmi, s najvyššou hodnotou – podľa podmienok zákazníkov . Ak v očiach zákazníkov vaše podnikanie ponúka väčšiu hodnotu (než podniky vašich konkurentov), to, čo robia konkurenti, je málo dôležité.
Ak chcete byť úspešným podnikateľom a urobiť pozitívnu zmenu vo svete, všetko, čo musíte urobiť, je dve veci. Po prvé, poskytnite zákazníkom hodnotu za ich podmienky . Po druhé, urobte to ekonomicky.
Podnikateľ sa nemôže a nikdy nemal spoliehať na metódu oceňovania nákladov . Namiesto toho zvážte hodnotové metódy, aby ste sa uistili, že vaši zákazníci získajú čo najväčšiu hodnotu v cene, ktorú vám zaplatia. Potom sa uistite, že udržujete výrobné náklady pod touto cenou .