Reklama a zviditeľnenie vo vyhľadávači Google
Pravdepodobne to poznáte aj podľa seba. Keď máte záujem kúpiť si nejaký produkt alebo objednať istú službu, dnes tieto veci automaticky pozriete cez Google v záujme dozvedieť sa o konkrétnych veciach rôzne info. Stačí zadať hľadaný výraz do internetového vyhľadávača a razom máte perfektný prehľad. V neposlednom rade priamo možnosť tovar alebo službu ihneď zakúpiť.
- Pravdepodobne vás však oslovia najmä prvé výsledky v hľadaní, respektíve prvá až druhá strana.
Pokiaľ nejaký e-shop alebo webovú stránku s komerčným významom prevádzkujete aj vy, táto cesta zviditeľnenia vám zrejme pripadá ako funkčné riešenie. A máte pravdu. Avšak za predpokladu, keď sa na vyšších pozíciách v hľadaní budete nachádzať aj vy, respektíve odkaz na váš web.
Možno ste už oboznámení s procesom SEO, respektíve optimalizáciou pre vyhľadávače, ktoré ak je zhotovená odborne a hľadí na všetky on-page ako aj off-page faktory, dokáže vašu stránku vystreliť na tieto požadované a viditeľné pozície.
Je tu však takisto Google reklama, po novom známa ako Google Ads.
To sú tie výsledky v hľadaní, ktoré sú označené zeleným rámikom Reklama. A tieto sa takisto nachádzajú na popredných a veľmi dobre viditeľných priečkach. Rovnako tak ide o ďalší funkčný spôsob zviditeľnenia formou internetových vyhľadávačov.
V tomto prípade vravíme konkrétne o inzercii vo vyhľadávacej sieti. Na rozdiel od organického zviditeľnenia webu vo vyhľadávači ide o priamu reklamu. Sú to krátke textové reklamy relevantne zoradené ku kľúčovým výrazom. A práve tento text je pre zviditeľnenie podstatný. Mal by obsahovať atraktívny text relevantný k pravdepodobným, čiže hľadaným výrazom vo vašom odvetví.
- Na konkrétne hľadané výrazy, resp. kľúčové slová existuje aukcia.
- Poradie sa následne okrem relevantnosti k výrazom posudzuje na základe ponúk a aukcií kľúčových výrazov.