Herný vývojári ostro zaútočili na G2A
Pre tých z vás, ktorí sa úplne nevyznajú v hernej scéne, G2A je e-shop podobný stránkam akými sú Steam, Uplay či Good Old Games, kde si môžete zakúpiť hry za niekedy výrazne nižšie ceny. Má to ale háčik. Tieto nízke ceny sú z dôvodu, že herné kľúče (ktoré sú potrebné pre aktiváciu hier) sú často zakúpené nelegálne, t.j. ukradnutými kreditnými kartami alebo inými spôsobmi. Hráči, ktorí si zakúpia produkty cez takéto e-shopy, riskujú, že ich hry budú vymazané alebo ich účet dostane trvalý ban za vlastnenie nelegálnej kópie. Nevraviac o tom, že niektoré stránky ponúkajú aj kľúče, ktoré sú falošné.
Takéto praktiky ubližujú najmä menším vývojárom, ktorí musia niekedy počítať každý cent, aby sa udržali nad hladinou. Jedným z prvých vývojárov, ktorý sa postavil proti G2A je Mike Rose, tvorca indie hry No More Robots. Mike vytvoril petíciu, v ktorej jasne požaduje, aby G2A prestala predávať nelegálne kľúče. Vo svojej petícii vyzdvihol fakt, že G2A zaplatila Googlu za kľúčové slová, takže ak nabudúce budete vyhľadávať názov vašej obľúbenej hry, je veľká šanca, že prvá stránka, ktorá sa vám zobrazí, bude práva G2A. To postaví do nevýhodnej pozície najmä čestných predávajúcich.
Okrem strateného zisku môže prísť aj k tomu, že sa vývojárom nahromadí veľké množstvo dlhov. To je presný prípad ľudí z Unknown Worlds Entertainment a ich Natural Selection 2. Neznámy podvodník ukradol kreditné informácie a s nimi zakúpil viac než 1000 kópií spomenutej hry, ktoré potom cez G2A začal predávať. Akonáhle pôvodný vlastník kreditnej karty zistil, čo sa deje, všetky prebehnuté transakcie dal reklamovať. Unknown Worlds boli nútení kľúče deaktivovať a vrátiť ich vlastníkom škody za viac ako 30000€.
Reakcia G2A na seba nenechala dlho čakať. V nej sa zaväzujú, že vývojárom, ktorí museli zaplatiť odškodné za nelegálne kľúče, zaplatia 10-násobok ich strát. Aj to však má svoj háčik. Všetky transakcie musia byť dokladované cez ich vlastné stránky, čo je pre mnohých problém, keďže indie vývojári zvyčajne predávajú svoje hry cez Steam, GOG, Humble Store a pod. Nemajú dostatok finančných prostriedkov k tomu, aby ešte prevádzkovali aj vlastný e-shop.
G2A vo svojej reakcii detailne vysvetlila, odkiaľ jej kľúče pochádzajú, ako generujú zisk a ako spolupracujú s tretími stranami v prípade, že sa zistí nelegálna aktivita. G2A na záver vyzvala všetkých, ktorí sa cítia byť ublížení, aby čo najskôr kontaktovali ich zákaznícke centrum.