Tričká, ich štýlový význam a kus z rebélie
Ak sa pozrieme v súčasnosti na ľudí okolo seba (väčšinou tých mladších), vidíme pestré a rôznorodé štýly obliekania, vlastne aj účesov a celkového štýlu. Nemusí sa to týkať len elegantných paničiek a dámskej kozmetiky, ale takisto žien a mužov, čo hravým spôsobom radi prejavujú kus zo svojho ja, či už ide o ich koníčky, pohľad na svet alebo len výber istej módy. Vo všetkých spomenutých prípadoch je hravým a zároveň viditeľným prvkom tričko s potlačou.
Prioritne samozrejme v sezóne, kedy sú tieto tričká viditeľné. Dokáže ísť o dobre viditeľný, štýlový a pritom jednoduchý prvok, ktorý dokáže náš štýl skryštalizovať a nakopnúť ho istým smerom. Tričká nám zároveň ponúkajú prakticky neobmedzenú slobodu v motívoch. Môžeme vsadiť na štýlovo pôsobiaci motív, ale aj na taký, čo by prezentoval naše záujmy, pohľady na svet, názory, súčasný status,… vo forme nejakého zábavného alebo serióznejšieho textu. Niekedy však vhodne vybraná grafická potlač hovorí za všetko, netreba veľa slov ak je správny grafický motív. To už je však na individuálnom zhodnotení a výbere každého z nás.
Zaujímavé a štýlové tričká sú tu s nami ale oveľa viac, než len súčasnú dekádu. Populárne boli hlavne v ére 90-tych rokov a najmä v postkomunistických krajinách, kde išlo v tomto smere o novinku. Traduje e sa dokonca prípad, kedy ľudia neznalí angličtiny a reklám zo západu nosili v Československu tričká s propagáciou reklamy na zahraničné dámske vložky (:
V tričkách odjakživa prežívala rebélia.
Najskôr jednofarebné motívy v 50-tych a 60-tych rokoch minulého storočia, ktoré preslávil najmä rebel James Dean a iní frajeri tej doby, v ďalších dekádach zohral významnú úlohu napr. Punk. Príslušníci tejto módy už nenosili iba motívy hudobných skupín, ale takisto sa originálnou potlačou snažili na niečo upozorniť, predovšetkým na sociálne, ekologické či humanitárne problémy.